Assistance – całodobowa pomoc na drodze

Na kierowcę czyha wiele niespodzianek, niestety nie zawsze są one miłe- kolizja, przebita opona w samochodzie, awaria… zepsuć może się wszystko. Najgorzej jest wtedy, gdy nie mamy nikogo kto by nam pomógł. Warto jest pomyśleć wcześniej o wypadkach, które mogą się przydarzyć i zakupić ubezpieczenie assistance. Co to jest to assistance i co nam daje?

Assistance- co to jest?

Assistance jest to usługa, która służy pomocą w wielu losowych zdarzeniach w podróży samochodem. Świadczona jest przede wszystkim przez zakłady ubezpieczeń w ramach rozszerzenia pakietu ubezpieczeń OC i autocasco, jak również oferowana przez banki przy okazji nabycia ich produktów. Jednakże assistance można spotkać również jako oddzielny produkt. Czym się charakteryzuje? Towarzystwo ubezpieczeniowe w ramach assistance zobowiązuje się do udzielenia pomocy ubezpieczonemu w każdej chwili, 24 godziny na dobę. Służy przede wszystkim pomocą techniczną w trudnych sytuacjach- w razie wypadku, kolizji oraz innych, bardziej błahych przypadkach (np. problem z odpaleniem silnika w zimę, wymiana opony). Wsparcie może polegać również na przekazaniu ważnych informacji, np. dotyczących czynnych zakładów mechanicznych lub lokalizacji najbliższego szpitala. Wybór jest duży.

Pakiety assistance

Assistance najczęściej można zakupić w pakietach, które oferują różny zakres ochrony. Ich nazwy oraz charakterystyka różni się między zakładami ubezpieczeń, jakkolwiek można je pogrupować w podobny sposób. Assistance zazwyczaj można zakupić w dwóch lub trzech pakietach: mini, midi i maxi.

MINI to pakiet o najbardziej przystępnej cenie oraz z najmniejszą liczbą funkcji, stworzony został z myślą o kierowcach mało wymagających. Assistance w pakiecie mini w ramach ochrony pomaga jedynie w paru przypadkach, np. w razie wypadku lub nieskomplikowanych awarii. Ubezpieczyciel podejmuje się m.in.:

  • holowania samochodu po wypadku,
  • dokonania naprawy nieskomplikowanych uszkodzeń,
  • udzielenia informacji telefonicznej.

MIDI jest pakietem bardziej zrównoważonym, zarówno pod względem ceny jak i zakresu ochrony. Jest to doskonałe rozwiązanie dla zdecydowanych kierowców, którzy wiedzą czego chcą i nie lubią przepłacać za usługi, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystają. Pakiet MIDI zwykle charakteryzuje się tymi samymi cechami co jego tańszy odpowiednik, jednak uzupełnione są o dodatkowe opcje, takie jak:

  • udostępnienie samochodu zastępczego,
  • wymiana koła, otwarcie zatrzaśniętego auta,
  • transport kierowcy i pasażerów do miejsca zamieszkania.

MAXI to pakiet uwzględniający wszystkie jest rozwiązaniem dla najbardziej wymagających klientów, którzy często wybierają się w trasę i pragną zabezpieczyć się przed każdą nieprzyjemnością. Cechuje go najszerszy zakres usług i najwyższa cena. Usługi, które wyróżniają opcję MAXI na tle innych to np.:

  • organizacja noclegu dla podróżujących na czas naprawy samochodu,
  • usługa door to door, czyli odbiór i odprowadzenie auta z warsztatu,
  • organizacja pomocy lekarskiej,

Pozostaje pytanie – jaki pakiet będzie dla mnie najlepszy? Warto opierać się przede wszystkim na zdrowym rozsądku i wybrać ten, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Aby ułatwić kierowcom zadanie, niektórzy ubezpieczyciele dają możliwość wyboru konkretnych opcji, co pomaga uniknąć przepłacania za opcje zupełnie niepotrzebne.

Author: kopytko

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*