Assistance – całodobowa pomoc na drodze

Na kierowcę czyha wiele niespodzianek, niestety nie zawsze są one miłe- kolizja, przebita opona w samochodzie, awaria… zepsuć może się wszystko. Najgorzej jest wtedy, gdy nie mamy nikogo kto by nam pomógł. Warto jest pomyśleć wcześniej o wypadkach, które mogą się przydarzyć i zakupić ubezpieczenie assistance. Co to jest to assistance i co nam daje?

Assistance- co to jest?

Assistance jest to usługa, która służy pomocą w wielu losowych zdarzeniach w podróży samochodem. Świadczona jest przede wszystkim przez zakłady ubezpieczeń w ramach rozszerzenia pakietu ubezpieczeń OC i autocasco, jak również oferowana przez banki przy okazji nabycia ich produktów. Jednakże assistance można spotkać również jako oddzielny produkt. Czym się charakteryzuje? Towarzystwo ubezpieczeniowe w ramach assistance zobowiązuje się do udzielenia pomocy ubezpieczonemu w każdej chwili, 24 godziny na dobę. Służy przede wszystkim pomocą techniczną w trudnych sytuacjach- w razie wypadku, kolizji oraz innych, bardziej błahych przypadkach (np. problem z odpaleniem silnika w zimę, wymiana opony). Wsparcie może polegać również na przekazaniu ważnych informacji, np. dotyczących czynnych zakładów mechanicznych lub lokalizacji najbliższego szpitala. Wybór jest duży.

Pakiety assistance

Assistance najczęściej można zakupić w pakietach, które oferują różny zakres ochrony. Ich nazwy oraz charakterystyka różni się między zakładami ubezpieczeń, jakkolwiek można je pogrupować w podobny sposób. Assistance zazwyczaj można zakupić w dwóch lub trzech pakietach: mini, midi i maxi.

MINI to pakiet o najbardziej przystępnej cenie oraz z najmniejszą liczbą funkcji, stworzony został z myślą o kierowcach mało wymagających. Assistance w pakiecie mini w ramach ochrony pomaga jedynie w paru przypadkach, np. w razie wypadku lub nieskomplikowanych awarii. Ubezpieczyciel podejmuje się m.in.:

  • holowania samochodu po wypadku,
  • dokonania naprawy nieskomplikowanych uszkodzeń,
  • udzielenia informacji telefonicznej.

MIDI jest pakietem bardziej zrównoważonym, zarówno pod względem ceny jak i zakresu ochrony. Jest to doskonałe rozwiązanie dla zdecydowanych kierowców, którzy wiedzą czego chcą i nie lubią przepłacać za usługi, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystają. Pakiet MIDI zwykle charakteryzuje się tymi samymi cechami co jego tańszy odpowiednik, jednak uzupełnione są o dodatkowe opcje, takie jak:

  • udostępnienie samochodu zastępczego,
  • wymiana koła, otwarcie zatrzaśniętego auta,
  • transport kierowcy i pasażerów do miejsca zamieszkania.

MAXI to pakiet uwzględniający wszystkie jest rozwiązaniem dla najbardziej wymagających klientów, którzy często wybierają się w trasę i pragną zabezpieczyć się przed każdą nieprzyjemnością. Cechuje go najszerszy zakres usług i najwyższa cena. Usługi, które wyróżniają opcję MAXI na tle innych to np.:

  • organizacja noclegu dla podróżujących na czas naprawy samochodu,
  • usługa door to door, czyli odbiór i odprowadzenie auta z warsztatu,
  • organizacja pomocy lekarskiej,

Pozostaje pytanie – jaki pakiet będzie dla mnie najlepszy? Warto opierać się przede wszystkim na zdrowym rozsądku i wybrać ten, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Aby ułatwić kierowcom zadanie, niektórzy ubezpieczyciele dają możliwość wyboru konkretnych opcji, co pomaga uniknąć przepłacania za opcje zupełnie niepotrzebne.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>