Czy warto prowadzić stronę firmy na Facebooku?

Coraz więcej firm posiada swoją stronę na Facebooku. Nawet małe firmy inwestują czas by prowadzić profil zamieszczając różnego rodzaju grafiki czy udostępniać statusy innych użytkowników. Takie działanie zlecić można firmie zewnętrznej lub oczywiście wykonywać je samemu. Pytanie brzmi: czy warto poświęcać na to czas?

Nie można udzielić jednak jednoznacznej odpowiedzi. Facebook jest z pewnością dobrym elementem wizerunkowym, negacji podlega jednak jego działanie w budowaniu świadomości marki. Firmy cieszące się popularnością lub chociażby rozpoznawalne, mogą świetnie wykorzystać fanpage do wsparcia działań marketingowych, przeprowadzania konkursów lub innych. Czy to jest jednak opłacalne w przypadku małej firmy z niewielką ilość polubień? W takim przypadku nie ma dla kogo publikować postów. Tu właśnie wyłania się odpowiedź. Najpierw musimy zdobyć fanów. Żeby to zrobić możemy wykupić reklamę co jednak nie każdego interesuje ze względu na koszty. Innym sposobem jest działania na własną rękę czyli zapraszanie do polubienia znajomych, znajomych znajomych itd. Na początek będzie to dobre wyjście, jednak z czasem wyczerpiemy nasze możliwości. Co dalej? Posiadając już pewną ilość fanów możemy zorganizować konkurs, który będzie się opierał na udostępnieniu, polubieniu naszego profilu lub zaproszeniu do polubienia innych. Problemem jest to, że nie każda firma chce uciekać się takich sposobów, które mogą wydać się desperackie…

Wszystkie działania powinny opierać się na grupie docelowej. Posty czy projekty graficzne, które są kierowane do nastolatków mogą być niewybaczalne dla osób w średnim wieku. Cała strategia powinna być właśnie kierowana do konkretnych osób.

Dobrze zarządzany fanpage ma szansę wzbudzić zaufanie oraz sympatię odbiorców. Wystarczy się tylko zastanowić nad dobrą strategią dostosowaną do odbiorcy.

 

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>