Organizacja pogrzebu – krok po kroku

Dla większości rodzin odejście bliskiego to prawdziwy cios. Pogrążona w bólu i żalu rodzina oprócz pożegnania się ze zmarłym na zawsze, ma do przeprowadzenia szereg czynności, które mają przygotować go do ostatecznej drogi. Poniżej krok po kroku przedstawione zostanie jak sprawić, by organizacja pogrzebu przebiegła sprawnie.

W pierwszej kolejności należy wezwać lekarza, który zatwierdzi zgon i wystawi kartę zgonu. Ponieważ karta zgonu będzie potrzebna w Urzędzie Stanu Cywilnego nie można jej pod żadnym pozorem zagubić.
Następnie wybieramy dom pogrzebowy, który przewiezie zmarłego do zakładowej chłodni lub kostnicy miejskiej (jeśli zgon nastąpił w domu). Jeśli zmarły odszedł w szpitalu, ciało przewożone jest do kostnicy szpitalnej. My w tym czasie musimy dowieźć do domu pogrzebowego takie dokumenty zmarłego jak: dowód osobisty, kartę zgonu, legitymację ZUS i NIP, zaświadczenie z miejsca pracy lub ostatni odcinek renty/emerytury. Na podstawie tych dokumentów dom pogrzebowy rozpoczyna procedurę otrzymania aktu zgonu z Urzędu.

Również z zakładzie ustalamy jaki rodzaj obrządku wybieramy: świecki lub kościelny, formę pochówku: pogrzeb tradycyjny lub kremacja, wybór trumny, a na końcu zatwierdzenie ostatecznej daty i godziny uroczystości pogrzebowych.
Zmarły zazwyczaj chowany jest na cmentarzu należącym do jego rodzinnej parafii, a nabożeństwo w kościele parafialnym. Można jednak odstąpić od tej reguły. Przygotowanie miejsca pod pochówek zwykle także wchodzi w zakres czynności wybranego przez nas zakładu pogrzebowego.
Po uroczystościach żałobnych, rodzina zmarłego udaje się na stypę.
Na samym końcu rodzina może zgłosić się do ZUS w celu podjęcia starań o zwrot zasiłku na przygotowanie pochówku.

Author: Sarekmaset

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*