Pozycjonowanie sklepów internetowych

Każdy początkujący przedsiębiorca stawiający swoje pierwsze kroki w sektorze handlu internetowego (e-biznes) prędzej czy później musi zmierzyć się z problemem jakim jest tak zwane "pozycjonowanie". Czy wiesz, że inaczej wygląda pozycjonowanie sklepów niż innych stron internetowych?

Proszę wybaczyć ale by lepiej pomóc zrozumieć istotę i powagę sprawy będę posługiwał się językiem potocznym. Tekst kieruję do osób, które stawiały już swoje pierwsze kroki w webmasteringu i "liznęły" co nieco omawianej tematyki. Nie chcę tu nikogo zniechęcać, ale jeżeli po przeczytaniu tego artykuły ktoś nie będzie wiedział zupełnie o co chodzi i okaże się to czarną magią to zdecydowanie polecam skorzystanie z usług fachowców. Nieodpowiednie pozycjonowanie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Artykuł ten ma wyjaśnić mniej więcej na czym polega podwyższanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie jest to recepta na sukces. Tekst ten ma raczej wskazać inną drogę pozycjonowania jaką powinno się obrać, jeżeli zabieramy się za prowadzenie biznesu w sieci. No to zaczynamy..

Pozycjonowanie stron www nie jest takie proste jak często sugerują nam na allegro sprzedawcy tanich usług w postaci: wyświetleń strony, dodawania do iluś tam tysięcy katalogów, znajomych na fanpage na facebooku i tym podobne. Trzeba sobie zdawać sprawę, że pozycjonowanie witryn internetowych to długotrwały proces. Jeżeli decydujemy się na działalność biznesową w sieci to musimy podejść do tej sprawy poważnie, tak samo jak wtedy gdy wybieramy operatora telefonii komórkowej, rodzaj abonamentu i model telefononu.

Profesjonalna firma zajmująca się pozycjonowaniem serwisów www powinna dokładnie przeanalizować cały proces, wybrać odpowiednią strategię działania pod konkretnego zleceniodawcę i przedstawić ją w sposób rzetelny klientowi albowiem inaczej pozycjonuje się blog niż sklep internetowy. W tym artykule pokrótce skupimy się na zagadnieniu jakim jest pozycjonowanie sklepów działających online.

Czym jest to pozycjonowanie? O co tyle hałasu?

Wynikową omawianego zabiegu (co ważne – rozłożonego w czasie) ma być wyższe położenie strony internetowej lub sklepu w wynikach wyszukiwarki Google. Skutkiem tego jest zwielokrotnienie liczby wejść na stronę przez użytkowników internetu, czyli potencjalnych klientów. Poprzez pozycjonowanie trzeba sprawić by dla Googla nasz serwis był lepszy od stron konkurencji. Kluczowe znaczenie ma tutaj dobór tak zwanych fraz wyszukiwania.

Jakie ma to znaczenie dla sklepów internetowych?

Kolosalne! Im wyżej sklasyfikowany w wyszukiwarce sklep internetowych na okreśłone hasło tym większa sprzedaż. Sklepy które nie wyskakują w pierwszej dziesiątce praktycznie nie sprzedają towarów. Muszą się wtedy posiłkować serwisami społecznościowymi lub poprostu allegro, gdzie także trzeba zapłacić by dany produkt był wyżej wyeksponowany od tych samych produktów ale u innych sprzedawców.

Często można spotkać się z tezą iż pozycjonowana witryna, powinna cechować się obfitością treści. To prawda, ale trudno, żeby np. sklep internetowy z zegarkami był obfity w treść. Dlatego właśnie inaczej wygląda pozycjonowanie sklepu www niż innego rodzaju witryny sieci web. Pozycjonując sklep czy stronę z ofertą usługową trzeba skupić się na optymalizacji strony internetowej – chodzi tutaj o SEO (search engine optimization), czyli optymalizację witryn internetowych pod kątem wyszukiwarek, polegającą w dużej mierze na skonkretyzowaniu struktury serwisu, podejściu do projektowania witryn www od strony czysto technicznej, odpowiedniego nazywania zdjęć produktów i grafik oraz prawidłowego linkowania wewnętrznego na stronie, a także analiz dotyczących konkretnych rynków lub obszarów geograficznych w jakich sklep czy promowana oferta usługowa ma zaistnieć.

Niektórzy specjaliści uważają, że to właśnie optymalizacja stron internetowych jest w całym procesie najważniejsza i po części mają rację, gdyż często zdarza się, że sama optymalizacja wystarczy, aby strona pojawiła się w pierwszej dziesiątce w Google, jeśli nasze frazy nie są bardzo konkurencyjne.

Jednak mimo wszystko o budowie zaplecza (serwery, strony, blogi) do pozycjonowania z odpowiednio przygotowanymi tekstami preclowymi (artykuły podlinkowane do pozycjonowanej strony) nie można zapomnieć i jest to również bardzo ważne. Można tworzyć treści promujące konkretny produkt lub promujące konkretną firmę jako lidera danej branży ale artykuły te muszą zawierać odnośnik do sklepu internetowego lub strony-wizytówki firmy.

Wraz z pozycjonowaniem warto promować swój biznes na portalach społecznościowych, ale o tym może innym razem..

Kilka zdań podsumowujących:

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to misz-masz różnych elementów, którego celem jest:
– konwersja, czyli zamiana wyświetleń strony przez użytkowników sieci w realną sprzedaż – zwiększenie przychodów.
– podnoszenie wiarygodności sklepu w oczach klienta.
– szybsze dotarcie do grupy docelowej oraz zwiększanie liczby klientów.
Pozycjonowanie stron jest bardzo czasochłonne i przede wszystkim nie jest to jednorazowy zabieg. Trzeba cały czas pracować by nie dać się wyprzedzić konkurencji. Na początku startu w e-biznesie gdy mamy słabą sprzedaż lub mało klientów to warto czas wykorzystać do promowania firmy czy sklepu na własną rękę. Wraz ze wzrostem klientów i zangażowania w obowiązki firmy konieczne okaże się zlecenie pozycjowania zewnętrznej firmie. Unikał bym wówczas firm promujących się hasłami: "Zwiększymi Twoje dochody", "Z nami osiągniesz sukces", itd. Po pierwsze: algorytmy Googla określające wartość strony ciągle się zmieniają. Po drugie: czasem nawet najlepsza firma nie będzie wstanie zagwarantować pozycji w pierwszej dziesiątce jeśli frazy będą zbyt konkurencyjne.

To by było na tyle. Życzę sukcesów w internetowym biznesie wszystkim czytającym. Powodzenia!!!

 

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>