Reklamy świetlne – krótka historia

Już od ponad stu lat reklamy neonowe zdobią budynki i zachęcają klientów do skorzystania z danej usługi. Dla niektórych może się to wydawać nieprawdopodobne, że pierwsza reklama świetlna w postaci podświetlanego szyldu zawisła już w 1910 roku w Paryżu. Ów napis był reklamą amerykańskiego dealera samochodów w Europie i zrobił prawdziwą furorę! Wówczas reklamy świetlne były bardzo drogie, gdyż opatentowanie sposobu wykorzystania neonu stanowiło nie lada wyzwanie. Od tego czasu zaczęto stopniowo rozwijać nowoczesne technologie produkcji i wykorzystania reklamy świetlnej.

W latach 20 XX wieku, reklama świetlna zaczęła być wykorzystywana powszechnie. Najbardziej znane są jednak popularne, amerykańskie szyldy reklamowe z lat 40 i 50. Zdobiły one kawiarnie, kina, bary, kluby młodzieżowe, dyskoteki i centra handlowe. Wszędzie tam, gdzie miała miejsce rewolucja kulturowa, gdzie grała głośna muzyka i przychodziła młodzież, konieczne było wykorzystanie nowoczesnej reklamy.

Obecnie reklama świetlna stanowi wizytówkę dużych metropolii i centrów miast. Reklamy rozświetlają ośrodki miejskie w takim stopniu, że czasami są już nawet krytykowane i usuwane. Coraz bardziej ogranicza się ich wykorzystanie w zabytkowych częściach miast, gdzie bardziej szpecą, niż reklamują. Są jednak miejsca, gdzie bez ograniczeń można wykorzystywać powierzchnie reklamowe. Najbardziej emblematycznym tego typu miejscem odzwierciedlającym zasięg reklamy świetlnej jest oczywiście nowojorski Time Square oraz centrum stolicy Japonii, Tokio.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>