Teoria ewolucji przez internet

Od lat 90tych obserwujemy postęp związany z komputeryzacją i informatyzacją. Pamiętam jak w 2000 roku na porządku dziennym było używanie dyskietek 3,5 cala. Dziś moja młodsza siostra, pomimo, że pełnoletnia nie zna słowa "dyskietka". Na wzmiankę zasługuje znany z minionych wieków mechanizm wyporu. Przyjrzyjmy się uważnie. Gazety wyparło wynalezienie radia. Oczywiście wyparło na chwilę, bo gazety szybko wróciły do łask.  Później rozpoczęła się epoka telewizji. Telewizory wyparły odbiorniki radiowe. One również proponowały nieznaną wcześniej jakość , przyciągały zainteresowanych, a ich komercjalizacji towarzyszył rozkwit nowych form reklamy. Dziś jesteśmy świadkami jak cyberprzestrzeń konsekwentnie marginalizuje odbiorniki TV, czy nawet stacjonarne wypożyczalnie filmów (np. Video World). Wracając do gazet – ich wydania papierowe niedługo znikną, pozostaną  e-wydania. Książki tradycyjne powoli są wypierane przez e-booki.

Dziś mozna swobodnie oglądać telewizję, filmy i seriale on-line. Młodzi coraz częściej rezygnują z kupna telewizora, inwestują w komputer i szybkie łącze. Powodzenie Internetu sprawia, że powstają różnorodne narzędzia reklamy – strony i sklepy internetowe. Tym samym , zmienia się funkcja agencji proponujących profesjonalne projektowanie i tworzenie stron WWW oraz sklepów internetowych. Serwisy tych agencji wykraczają daleko poza zasięg ofert informatycznych. Stają się jednocześnie agencjami reklamy. Tworzenie i projektowanie stron WWW , projektowanie i tworzenie sklepów internetowych oraz optymalizacja stron WWW  zdominowało rynek promocji. Wytłumaczenia należy poszukiwać w specyfice stron oraz sklepów internetowych oraz możliwościach wyświetlania w sieci . Strona WWW jest formą reklamy bez limitów. Emitowana non-stop, za każdym kliknięciem myszy, emitowana bez względu na miejsce położenia tabletu, na którym się wyświetla. Jej wpływu nie ogranicza ilość nakładu, jej okresu wyświetlania nie ogranicza czas na reklamy w telewizji. Ponadto, w odróżnieniu od swoich poprzedników, promocja online może zawierać sobie słowo pisane, komunikat werbalny i ruchomy obraz. Jej mocną stroną jest ukierunkowanie. Trafia bowiem do przyszłych konsumentów .Także reklama tradycyjna jest wypierana przez reklamę w internecie.

Ewolucja dotyka nie tylko żywe stworzenia, jej prawa rządzą nawet procesem cyfryzacji. Jak myślicie – co jeszcze zostanie wyparte? Co jeszcze zniknie z naszego życia?

 

Skomentuj

4 Teoria ewolucji przez internet

  1. Tiffany pisze:

    Nie sądzę żeby coś zniknęło,zmienia tylko formę :) żyjemy w XXI wieku i to normalne że technika rozwija się opierając na wcześniejszych odkryciach bez których wiele dzisiejszych wynalazków byłoby wręcz niemożliwe.

    Ostatnio rozśmieszył mnie w pewnej książce wątek w którym poruszono sprawę kto jest ważniejszy? fizyk czy matematyk? gdyż wielu fizyków twierdzi że bez matematyków byliby najwyżej opóżnieni o tydzień czasu w swoich odkryciach bo i tak do tego doszliby sami.Odpowiedż znanego i wiekowego matematyka była bardzo grzeczna..".O tydzień młody kolego fizyku..ale o ten tydzień w którym Bóg stworzył świat."

    Mądra i logiczna odpowiedż

    Moim zdaniem książki tradycyjne nie zostaną wyparte przez e-booki..tak jak mimo elektryczności nie zapomniano o świeczkach.

    A co nas jeszcze czeka?Jeśli damy się do końca "zniewolić"technice..pewnie chipy w naszych głowach :)

     

  2. hermes pisze:

    ciekawe spostrzeżenia.

  3. mentket pisze:

    Tekst najwyzszej jakosci. Notka ciekawie i dobrze napisana i to nie tylko jak na internetową stronę, ale jak na (mini) pracę literacką. Jestem zdecydowanie zadowolony, ze tu trafilem. Dzieki i powodzenia!

  4. Alina pisze:

    Notke przeczytalam z wielkim zainteresowaniem. Nie wiedzialam, ze na blogu moge znalezc takie informacje. Wejscie na tego bloga bylo strzalem w dziesiatke! Dzieki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>