Usługi reklamowe obecnie i wcześniej

Użytkownik pressik'a Efcserv23 w artykule  TEORIA EWOLUCJI PRZEZ INTERNET napisał, że reklama internetowa wypiera reklamę tradycyjną. Nie do końca się z tym zgadzam. Ale co do "mechanizmu wyporu" się zgadzam. Bardzo trudno wskazać okres, w którym standardowe narzędzia reklamy zostały zastąpione przez nowoczesny marketing w Internecie. Do pewnego czasu sklepy oraz strony internetowe działały jako dodatkowe metody reklamy. Aktualnie dodatkowymi są spoty promocyjne, a także reklamy drukowane w prasie. Tworzenie i projektowanie stron oraz sklepów internetowych jest główną formą działań marketingowych. Rolę agencji reklamy przejęły profesjonalne agencje oferujące projektowanie i tworzenie stron WWW, tworzenie sklepów internetowych, usługi SEO oraz wiele innych. Dlaczego?

Radio zmarginalizowało prasę drukowaną, siła przekazu telewizji zmarginalizowała radio, cyberprzestrzeń spycha na drugi plan telewizję. Identyczny sam proces widzimy w kwestii akcji promocyjnych. Akcja promocyjna w gazetach straciła swoje znaczenie,  w momencie kiedy przyszli konsumenci oszaleli na punkcie radia. Akcja promocyjna w radiu przestała być opłacalna w momencie kiedy oczy masowego odbiorcy wpatrzone były w program telewizyjny. Akcja promocyjna w telewizji staje się mało skuteczna teraz, kiedy Internet wyznacza granice świadomości obecnych klientów. Wraz ze środkami przekazu zmianom ulega także forma marketingu. Reklama rozwinęła się od formy pisanej, przez radiową, po ruchome obrazy , aby dziś znaleźć dla siebie miejsce w usługach takich jak projektowanie i tworzenie stron WWW oraz tworzenie sklepów internetowych. Owładnięci funkcjonalnością cyberprzestrzeni pamiętajmy, że dużo klientów nie korzysta z tego środka przekazu wiedzy. Z tego powodu warto korzystać z tradycyjnych narzędzi promocji – reklam publikowanych w prasie oraz w programach radiowych i telewizyjnych.

Skomentuj

3 Usługi reklamowe obecnie i wcześniej

  1. Provillus pisze:

    Całkowicie się z tym zgadzam. 

  2. colonclean pisze:

    Rolę agencji reklamy przejęły firmy internetowe, bo coraz mniej korzysta się z tv i z radia, a coraz więcej ludzie korzystają z netu. Radia słucha się w necie, filmy i seriale ogląda się w necie, wiec co się dziwić. poza tym w internecie łatwiej sie reklamować, bo w sumie to cały internet sam w sobie jest reklamą każdego i wszystkiego

  3. theCicker pisze:

    Nie wiem, czy wogóle teraz jakakolwiek reklama jest skuteczna. Na necie wogóle nie zwracam uwagi na reklamy. Odwiedzam regularnie konkretne strony, wzrok automatycznie omija bannery. Sprzedaż gazet faktycznie maleje, a jeżeli już się reklamować to tylko na pierwszej stronie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>