Zabawa w grupie podstawą rozwoju naszych dzieci. Dofinansowania do budowy placów zabaw

W dzisiejszych czasach komputery i Internet stały się zmorą rodziców, którzy bez skutku próbują oderwać swoje dzieci od komputera i jakoś przekonać je do zdrowszej zabawy. Problem ten, co najgorsze, dotyczy coraz młodszych dzieci – a place zabaw, niegdyś przepełnione wesołymi, rozbieganymi dziećmi, stoją puste. Ale może problem nie leży tylko i wyłącznie w grach? Wiadomo, że im plac zabaw jest atrakcyjniejszy, tym lepiej się na nim bawi. A gdzie znajdzie się kilkoro dzieci, tam pójdą też i inne. Niestety, osiedlowe place zabaw nie zawsze są w dobrym stanie – stąd nie powinno nas dziwić że dzieci preferują świat z gier – i to przesadnie. A brak aktywności fizycznej jest szkodliwy. Może więc warto zainwestować, jako osiedlowa społeczność, w porządny plac zabaw i razem krzewić zdrowy styl życia wśród naszych najmłodszych? A może dobrze wyposażony plac zabaw sprawi, że będą się na nim gromadzić dzieci z różnych grup wiekowych, a on sam stanie się żywo bijącym sercem osiedla?

Huśtawki są na każdym podwórku, ponieważ dzieci bardzo chętnie na tym się bawią. Jeżeli w pobliżu nie ma huśtawek, jest to oznaką, że nie usłyszy się dziecięcego śmiechu i nie zaobserwuje się biegających rozbawionych dzieci. Naukowo udowodniono, że śmiech dobrze odbija się na naszym zdrowiu. A czymże jak nie źródłem radości są huśtawki? Bawią się, a nawet wyczekują swojej kolejki do zabawy nie tylko dzieci, ale również osoby dorosłe, które przychodzą na huśtawkę późnym popołudniem albo wtedy, gdy najmniejsze pokolenie jest w przedszkolu, szkole. Jest to dobra metoda na przywrócenie lub utrwalenie pozytywnego nastroju.

Nie we wszystkich szkołach i nie we wszystkich przedszkolach znajdują się place zabaw. Jest to niestety związane z niskim budżetem zarówno jednostek terytorialnych jak i samych szkół czy też przedszkoli. Tu jednak z pomocą przychodzą programy rządowe jak np. „Radosna Szkoła". Program jest nieskomplikowany w swoim zarysie i jego misją jest dofinansowanie budowy placów zabaw. Połowa wkładu pochodzi z budżetu państwa, drugą połowę musi wyłożyć dana szkoła. W ramach programu powstały wytyczne tego, jakie cechy rzeczony plac zabaw powinien posiadać i jakie sprzęty wyposażenia mają się na nim znaleźć. Program z pewnością pomoże tym placówkom dydaktycznym, które mają problemy z pieniędzmi i zdecydowanie poprawi warunki, w jakich kształci się nasz największy skarb – nasze dzieci. Jest przecież oczywiste, że aktywność na dworze jest kluczowa dla prawidłowego wzrostu i jest idealnym uzupełnieniem nauki w szkole.

Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>